Maak jouw AdWords advertenties compleet met advertentie-extensies

By March 28, 2018AdWords

Wat zijn advertentie-extensies eigenlijk?

Je kunt je Google AdWords advertenties uitbreiden met aanvullende informatie, dit zijn de advertentie-extensies. Deze extensies geven aanvullende informatie over jouw bedrijf of dienst, en hebben een positief effect op de prestaties en CTR van de advertentie. Dit komt omdat advertenties met extensies een betere zichtbaarheid hebben op de pagina met zoekresultaten. Deze advertenties staan namelijk bovenaan en geven extra informatie over jouw bedrijf of dienst. Zo kun je bijvoorbeeld links toevoegen naar specifieke pagina’s op jouw website, de locatie van je bedrijf  toevoegen of informatie delen. Een advertentie-extensie kost niks extra, je betaalt evenveel als een normale klik op een advertentie. Aan de hand van Ad-Rank-veiling bepaalt Google of jouw extensies getoond worden.

De verschillende typen AdWords extensies

Er zijn veel verschillende typen extensies. Hieronder bespreken we enkele veel voorkomende extensies. Er zit geen maximum aan het gebruik van extensies in AdWords, al blijft het natuurlijk wel belangrijk dat deze relevant zijn voor jouw bedrijf of klant.

Sitelinks

Een sitelink verwijst naar een specifiek gedeelte van de website, zo komt de bezoeker direct op de juiste en relevante pagina terecht. Je kunt bijvoorbeeld jouw verschillende diensten uitlichten met sitelinks, of direct naar de contactpagina verwijzen. Het is aan te raden om een beschrijving toe te voegen aan de sitelink, om het relevanter te maken voor je doelgroep.

Sitelinks

Een voorbeeld van sitelinks.

Highlight-extensie

Met een highlight-extensie kun je de USP’s van jouw bedrijf tonen. Het is een niet-klikbare extensie die meer unieke informatie geeft over jouw bedrijf of dienst. Bijvoorbeeld de gratis levering, goede kwaliteit, de snelle service of de specialiteiten.

Locatie-extensie

Heb je een fysieke winkel of bedrijf? Dan kun je met een locatie-extensie de fysieke locatie aangeven, deze wordt dan getoond bij de advertentie en kunnen klanten de afstand of route naar jouw bedrijf bekijken. Met locatie-extensies moedig je klanten aan om naar jouw bedrijf te komen.

Oproep-extensie

Met de oproep-extensie voeg je een telefoonnummer toe aan de advertentie. Dit telefoonnummer is direct te bellen en de kosten voor een klik zijn gelijk aan de reguliere advertentieklik. Je kunt zelf aangeven tussen welke tijden je het telefoonnummer wilt tonen, zodat deze bijvoorbeeld buiten openingstijden niet zichtbaar is.

Oproep-extensie

Een voorbeeld van een oproep-extensie.

App-extensie

Heeft jouw bedrijf naast een website ook een mobiele app? Dan kan je deze met de app-extensie promoten. Deze extensie linkt direct door naar de Google Play Store of de Apple App Store, om de app te kunnen downloaden.

Website-informatie-extensie

De titel zegt het eigenlijk al, met de website-informatie-extensie kun je specifieke aspecten van je product of dienst markeren. Je kunt uit een aantal onderwerpen kiezen zoals merken, cursussen, bestemmingen, typen, services, etc.

Berichtextensie

Via een berichtenextensie kan men direct via een sms contact opnemen. Deze extensie wordt uitsluitend getoond bij mensen die hun mobiele telefoon gebruiken tijdens het zoeken. Met behulp van deze extensie kunnen klanten direct contact opnemen met jouw bedrijf, een offerte opvragen of extra informatie krijgen.

Berichtextensie

Een voorbeeld van een berichtextensie.

Prijsextensie

Met de prijsextensie kun je extra producten of services onder de aandacht brengen. Je kunt gebruikers direct koppelen aan producten of services die zij interessant vinden op jouw website, en de bijpassende prijzen tonen. De prijsextensies worden onder de reguliere advertentie toegevoegd.

Enkele tips voor het gebruik van advertentie-extensies

Wij adviseren om verschillende typen extensies te gebruiken en ook voldoende opties per extensie. Op deze manier kan Google rouleren met de verschillende extensies en kan je op den duur bepalen welke extensies wel en niet goed werken.

Denk niet alleen aan de kwantiteit, maar ook aan de kwaliteit van de extensies. Zorg voor relevante extensies met nuttige informatie. Je kunt de extensies op account-, campagne- en zelfs advertentiegroepniveau toevoegen. Hoe lager het niveau, hoe meer specifiek de informatie is.

 

Je hebt nu meer inzicht in de verschillende typen advertentie-extensies en hoe je deze in kunt zetten voor jouw bedrijf. Hulp nodig bij in inzet van extensies? SiteBoosting kan hierbij helpen. Bel ons op 070 763 09 09, dan bespreken we wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen.