AdWords verbeteren met handige tool

By March 30, 2017AdWords

Wil je graag jouw AdWords campagnes verbeteren, maar je weet niet zo goed hoe? Daar heeft Google iets op bedacht! Er is nieuwe tool beschikbaar voor AdWords, waar je tips krijgt voor de verbetering van je accounts/campagnes. Een handig handvat om te checken of je misschien iets over het hoofd hebt gezien of vergeten. Het zijn vaak een paar kleine aanpassingen die zorgen dat je AdWords campagne weer helemaal up-to-date is.

Tot op heden is deze tool alleen beschikbaar in bèta versie. Onder de kop mogelijkheden (bovenin het scherm) vind je de optie “accountstatusscore voor het zoeknetwerk verbeteren”. Hier kun je je campagnes in het zoeknetwerk succesvoller maken aan de hand van een aantal eenvoudige taken. Google geeft een aantal aanbevelingen, waarmee je de configuratiescore van een account kunt verbeteren. De maximale score is honderd procent.

AdWords aanbevelingen

Maar, wat is een accountstatusscore voor het zoeknetwerk nou eigenlijk? De configuratiescore van een account voor het zoeknetwerk geeft aan hoe goed de campagnes in het zoeknetwerk zijn geconfigureerd. Hierbij geeft Google een aantal aanbevelingen om de score te verhogen en daardoor campagnes beter te laten presteren en de online zichtbaarheid te vergroten. Je kunt jouw campagnes in het zoeknetwerk dus succesvoller maken door de aanbevolen taken uit te voeren en daarmee de configuratiescore te verbeteren.

adwords accountstatusscore

AdWords accountstatusscore verbeteren

adwords accountstatusscore

AdWords accountstatusscore tips

Enkele aanbevelingen die Google kan geven:

  • Het toevoegen van highlight-extenties, dit verhoogt de CTR.
  • Het verhogen van een beperkt budget, zodat advertenties kunnen doorlopen op de drukste dagen.
  • Zoekwoorden toevoegen aan advertentiegroepen met weinig verkeer, om het zoekverkeer te vergroten.
  • Het gebruik van “Verbeterde CPC”, zodat er efficiënter geboden wordt op conversies.
  • Uitsluitingszoekwoorden toevoegen om verspilling van advertentiebudget te beperken.
  • Advertenties ook weergeven bij zoekpartners van Google, om de hoeveelheid verkeer te vergroten.

Veel succes met het gebruik van deze tool!