3 tips voor jouw Facebook bedrijfspagina

By November 22, 2017Facebook

Lokaal adverteren op Facebook: meer winkelbezoek genereren.

Wil je online bezoek aan jouw winkel of (makelaardij) stimuleren? Dan is lokaal adverteren via Facebook een mogelijkheid. Deze advertentie wordt namelijk alleen getoond aan een doelgroep die zich in een bepaalde straal van jouw bedrijf bevindt.

Hoe het werkt? Het is eigenlijk heel simpel.

  1. Je geeft het adres in van jouw bedrijf of winkel.
  2. Vervolgens bepaal je de straal waarin je wilt dat advertenties worden getoond. Deze straal begint al bij één kilometer rondom jouw bedrijf.
  3. Daarnaast kun je een leeftijdscategorie bepalen en een aantal interesses ingeven.

lokaal promoten

Je beheert de promotie in Facebook en daarbij heb je de mogelijkheid dat advertenties naast Facebook ook op Instagram getoond worden. Advertenties worden alleen getoond wanneer de doelgroep zich in de vooraf bepaalde straal bevindt. En in één klik opent een routebeschrijving en kan de klant de weg vinden naar jouw winkel of bedrijf.

Met deze manier van adverteren wordt online en offline bij elkaar gebracht. Lokaal adverteren is  interessant zijn voor bijvoorbeeld restaurants, supermarkten, detailhandel. Als een potentiële klant in de buurt is en de advertentie ziet, dan is het nog maar een kleine stap om ook naar de winkel te komen om het product te kopen.

Gebruik de Facebook reactieassistent

reactieassistent

Klanten gebruiken Facebook om vragen te stellen aan je bedrijf, bijvoorbeeld over specifieke producten of services. En men krijgt graag snel antwoord. Grote bedrijven en multinationals hebben hier speciale webcare teams voor, die bijna 24/7 bereikbaar zijn en altijd op zeer korte termijn antwoord geven. Voor het midden- en kleinbedrijf is dit een hele uitdaging. Facebook heeft hier iets op gevonden: de reactieassistent.

Met de Facebookreactieassistent kun je drie opties instellen:

  1. Messenger begroeting: de klant al begroeten, voordat hij of zij een chat start. Als de klant het chatvenster opent dan staat er al een begroeting klaar.
  2. Expressreactie: een automatische reactie (max. 250 tekens) instellen wanneer iemand een chat start met jouw bedrijf. Dit is erg handig wanneer je wel online bent, maar niet direct kan antwoorden. De klant weet dat hij of zij gehoord wordt en binnen korte termijn een vervolgreactie ontvangt.
  3. Reactie bij afwezigheid: een automatische reactie wanneer je niet online bent, bijvoorbeeld buiten kantoortijden.

Wil je de reactieassitent instellen? Ga dan naar de instellingen van jouw Facebook bedrijfspagina en klik op het tabblad “berichten”. SiteBoosting kan je natuurlijk ook verder helpen met de instellingen!

Social Shopping

Met Facebook Shopping advertenties toon je producten aan (potentiële) klanten, zij kunnen deze producten direct kopen. Ook wel Social Shopping genoemd. Geen eindeloze weg naar de winkelmand. Met een enkele klik op de knop “shoppen” kan de klant het specifieke product in de winkelmand plaatsen en direct afrekenen.

Je kan meerdere producten in één post tonen, en deze dus ook los aanklikken en kopen. Social shoppen bevordert de impulsaankopen, maar je plant ook een zaadje bij de klant in het hoofd. Zodat hij of zij op een later moment toch nog eens naar jouw webshop terugkomt, om dat toch die sneakers te kopen die eerder die dag op Facebook voorbij kwamen.

Wil je Facebook Shopping instellen voor jouw bedrijf? Ga dan naar de instellingen van jouw bedrijfspagina en klik op het tabblad “shoppen” en doorloop de verschillende stappen.

Heb je hulp nodig, of wil je het gewoon goed geregeld hebben? SiteBoosting ondersteunt bij de implementatie van Facebook in jouw bedrijf.