(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','https://www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-47503486-1', 'auto'); ga('send', 'pageview');

Nieuwe functie in Google Mijn Bedrijf: berichten plaatsen bij de bedrijfsvermelding

De lokale (online) vindbaarheid van je bedrijf verbeteren doe je met een Google Mijn Bedrijfsprofiel. In de loop der tijd voegt Google steeds meer functies toe aan Google Mijn Bedrijf, en ook nu komt Google met iets nieuws!

Sinds eind juni kun je korte nieuwsberichten, aanbiedingen en evenementen posten die direct zichtbaar zijn in je bedrijfsvermelding in de zoekresultaten. Je kunt met deze nieuwe functie relevant nieuws onder aandacht brengen en laten zien wat jouw bedrijf te bieden heeft. Bovendien springt je bedrijfsvermelding extra goed in het oog tussen de Google zoekresultaten.

Volgens Google is de berichtenfunctie een nieuwe manier om nieuwe klanten te werven en een relatie op te bouwen met bestaande klanten. Het is de ideale manier om te laten zien wat er uniek is aan jouw bedrijf.

Google mijn bedrijf Siteboosting

Google mijn bedrijf van Siteboosting

Gelijk zichtbaar in Google Zoeken en Maps

Je kunt in Google Mijn Bedrijf een bericht schrijven ( 100 – 300 woorden) en deze uitbreiden met een toepasselijke foto en link naar de website, evenement, actie, etc. De eerste honderd karakters worden direct getoond bij de vermelding in de zoekresultaten, de rest van de tekst wordt zichtbaar als iemand op het bericht klikt. Schrijf je meerdere berichten, dan verschijnt er een carrousel. Een bericht is na plaatsing binnen enkele minuten zichtbaar op Google Zoeken en Maps. Je hoeft dus niet te wachten totdat deze is geïndexeerd in Google!

De berichten in de bedrijfsvermelding worden na zeven dagen niet meer getoond en gearchiveerd onder het tabblad “berichten” in je Google Bedrijfsprofiel. Uitzondering op de regel zijn berichten met een toekomstig evenement. Deze berichten blijven zichtbaar tot de einddatum van het evenement.  In het berichtenoverzicht kun je alle eerder geposte berichten teruglezen en per bericht ook zien hoe vaak deze is bekeken.

Tip: Zet de belangrijkste informatie aan het begin van je bericht, dan weet je zeker dat dit zichtbaar is in de voorvermelding van je post.

De lokale vindbaarheid van jouw bedrijf een boost geven?

Is er voor jouw bedrijf nog geen Google Bedrijfspagina aangemaakt? Of wilt u het beheer van deze pagina graag uitbesteden? Wij kunnen voor jouw bedrijfsvermelding aanmaken en deze up-to-date houden door regelmatig relevante berichten te plaatsen. Een profiel op Google Mijn Bedrijf is de belangrijkste factor voor lokale vindbaarheid!

Leave a Reply