Waar wil je op gevonden worden?!

By December 10, 2014SEO

“Waar wil je op gevonden worden?” is mijn eerste vraag wanneer mij gevraagd wordt om beter gevonden te worden door/met Google. Vaak krijg ik dan een beschrijving van werkzaamheden, diensten oplossingen (en nog meer: “ik ben ook goed in….”) Vervolgens ben ik het beeld wat ik van het bedrijf of de persoon had al weer kwijt!

Gevonden worden per onderwerp

Meerdere onderwerpen op je website? Splits die per webpagina!

Elevator pitch.

Net als in een Elevator Pitch moet je per pagina kort en bondig kunnen vertellen wat je doet en waar het voor dient. Dit is de basis van de onderwerpen voor je website. Bedrijvenwebsites laten veelal op een dienstenpagina zien wat ze allemaal doen. De pagina heeft op deze manier diverse onderwerpen en dat is eigenlijk erg jammer: want: waar gaat het nu over?

Onderwerpen website

Heb je een website waarin jij je hele dienstenaanbod op één pagina hebt staan? Bijvoorbeeld als advocaat met verscheidene rechtsgebieden? Zorg dan dat je elk rechtsgebied op een aparte pagina uitgebreid beschreven hebt. Dan wordt je op die termen beter vindbaar.

Ben je masseur en help je mensen met verschillende klachten? Beschrijf dan de problemen en oplossingen op een eigen pagina. Of het probleem op de ene pagina met een verwijzing naar de oplossing op een andere pagina. Er wordt vaak gezocht op het probleem maar mensen zoeken ook naar de oplossing op Google.

Je kunt dit ook in een blog doen. Regelmatig plaats je een artikel over een ander onderwerp en laat je steeds je blog op een andere onderwerp terugkomen.

Onderwerpen Blog

Dat brengt mij gelijk bij een pijnpuntje… onderwerpen voor een blog. Soms lastig te bedenken! Ik gebruik zelf veelal de gesprekken die ik met klanten heb in mijn werk. Vragen van klanten zijn een goede graadmeter voor wat er leeft in mijn blog-doelgroep. Nog een advies: leg de lat niet te hoog door wekelijks een blog te willen plaatsen, dan frustreert alleen maar als het niet lukt.

Succes met gevonden worden!