Als ondernemer je boodschap overbrengen. Over je bedrijf, je product of dienst.
Online content is heel divers; je website, White Papers, blogs, video- of audiobestanden. en offline zoals printmedia, tijdschriften etc.
Content marketing = Geen reclame
Waar Content Marketing op neer komt is zorgen dat jouw bericht tussen de oren van je doelgroep terecht komt. Wat vertel je tegen klanten als ze vragen wat de trends op je werkgebied zijn? Wat vertel je kennissen als ze vragen wat voor werk je doet? Dit zijn kunnen perfecte onderwerpen zijn je behandeld in een blog of whitepaper.
SiteBoosting helpt je de boodschap overbrengen. Online.
Van kwantiteit naar kwaliteit
De laaste jaren is de hoeveelheid informatie die op je af komt gegroeid. Overal wordt om aandacht gevraagd en jouw boodschap kan al snel ondersneeuwen tussen die van anderen. Content die je aan kunt bieden is bijvoorbeeld informatie waar je doelgroep wijzer van wordt en iets mee kan, bijvoorbeeld kennis vergaren en informatie over het gebruik van je producten. Content Marketing is het actief verspreiden met een duidelijke visie van deze content.
Voorbeelden Content Marketing
White Paper
Een whitepaper is een kennisdocument. Een document waarmee je klanten en prospects van dienst bent. Hiermee laat je zien dat je kennis hebt van zaken die voor hen belangrijk zijn. Je taalgebruik is niet voor de leek maar je gebruikt jargon die gebruikelijk is voor de doelgroep. Een White Paper gaat bijvoorbeeld over een probleem dat voor iedereen speelt en waar jij je visie op geeft. Je verkoopt dus niet je advies, het is geen reclame boodschap! Je deelt je kennis met anderen.
Je gaat in op de noodzaak van de oplossing en aan welke eisen deze moet voldoen. Maak het herkenbaar voor de lezer! Draag vervolgens jouw oplossing aan.
Video
Via YouTube of Vimeo kun je makkelijk filmpjes verspreiden. Bijvoorbeeld een filmpje over hoe jouw product gemonteerd moet worden: zoals deze instructiefilm van een ophangsysteem.